.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه های جالب نشست خبری لاریجانی

شوخی خبرنگار شبکه خبر با لاریجانی، سخنرانی یک خبرنگار در نشست خبری، واکنش لاریجانی به شایعه مشورت مطهری با وی برای نطق جنجالی، متلک لاریجانی به اردوغان و قطع پخش زنده نشست خبری لاریجانی از مهمترین حواشی نشست خبری رئیس مجلس هشتم بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، آخرین نشست خبری علی لاریجانی به عنوان مجلس هشتم که در محل مجلس مشروطه برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود که در زیر به آنها اشاره می شود:

* خبرنگار شبکه خبر به عنوان اولین خبرنگار پشت میکروفن حاضر و طبق سیاق گذشته خود پس از سلام به لاریجانی رو به دوربین به بینندگان شبکه خبر سلام کرد. این خبرنگار همچنین به لاریجانی گفت که این آخرین نشست خبری شما به عنوان رئیس مجلس است که به سرعت گفته خود را اصلاح و گفت منظورم ریاست شما در مجلس هشتم است.

* خبرنگار شبکه خبر برای اصلاح صحبت های خود دوباره به لاریجانی گفت آقای لاریجانی برای ریاست بر مجلس هشتم خسته نباشید که لاریجانی هم در پاسخ گفت: شما که ما را مرخص کردید!

* لاریجانی پس از پاسخی نسبتا طولانی به سئوال خبرنگار شبکه خبر به شوخی گفت: "اجمالا اینطور است که عرض کردم!"

* خبرنگار دیگری از لاریجانی در خصوص اظهارات روز گذشته علی مطهری و امکان مشورت وی با لاریجانی پرسید که لاریجانی جواب داد علی مطهری شخصیتی بزرگ است و نیاز به مشورت بنده ندارد.

* خبرنگار روزنامه سیاست روز وقتی پشت میکروفن قرار گرفت به گلایه گفت که یک لشکر سئوال دارم و لاریجانی در پاسخ به وی گفت: یک لشکر سئوال برای خبرنگاران است اما لزومی ندارد که همه آنها را شما مطرح کنید.

* نکته جالب این نشست خبری نحوه ترتیب خبرنگاران بود بنحوی که تمام خبرگزاری های بزرگ کشور در انتهای صف خبرنگاران قرار گرفته بودند و برخی روزنامه ها و حتی سایت های خبری گمنام در بین چند پرسشگر نخست بودند. مسئله ای که در شان نشست خبری یکی از سران سه قوه جمهوری اسلامی ایران نبود.

* حاشیه جالب همیشگی نشست های خبری مقامات سیاسی کشور نیز مثل همیشه مردوخی بود که این بار به عنوان خبرنگار روزنامه افکار سئوال خود را از رئیس مجلس پرسید. لاریجانی قبل از سئوال مردوخی به شوخی به وی گفت شما میکروفن را در بیاورید و در دست بگیرید راحت ترید. اشاره لاریجانی به سئوال احتمالی طولانی مردوخی بودن که باید برای پرسش آن سرپا می ایستاد.

* مردوخی سئوالات خود را که بیشتر به یک سخنرانی مطول بود اینگونه آغاز کرد: جناب آقای لاریجانی! یمین مردوخی کردستانی هستم. لاریجانی هم در جواب گفت: ارادت داریم آقای مردوخی. مردوخی در سخنرانی خود از لاریجانی خواست به دولت بگوید تا مشکل ریزگردها و غبار آلودگی هوای غرب کشور را حل کنند و برای مشکل گرانی هم فکر اساسی بکنند به پادشاه بحرین و عربستان هم توصیه های لازم را داشته باشد.

* لاریجانی در پایان صحبت های مردوخی گفت اگر می خواهید افاضاتتان را ادامه دهید بفرمایید من گوش می دهم. مردوخی هم که تا انتهای پاسخ لاریجانی در جایگاه ایستاده بود بار دیگر پرسید در مورد مسئله هسته ای و مذاکرات بغداد هم بفرمایید که لاریجانی به مزاح گفت شما دیگر سئوالی ندارید؟!

* حاشیه دیگر این نشست متلک سیاسی بود که لاریجانی غیر مستقیم به اردوغان نخست وزیر ترکیه انداخت. رئیس مجلس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه به دنبال امپراطوری سازی نیست. در جای دیگری نیز لاریجانی به سبک موضع گیری های فیلسوفانه خود در خصوص مسائل سیاست خارجی گفت: به عنوان کسی که سالها مسئول مذاکرات هسته ای بوده ام می دانم درد غربی ها کجاست. در پایان هم به 1+5 هم توصیه کرد که سر عقل بیایند.

* لاریجانی در پاسخ به اصرار خبرنگار دیگری که در مورد ریاست وی بر یکی از کمیسیون های مجلس در صورت عدم کسب رای برای کرسی ریاست مجلس نهم، جواب دقیقی نداد و تنها به ذکر این جمله اکتفا کرد که همه کمیسیون های مجلس مهم و حساس هستند.

* خبرنگار روزنامه شرق از لاریجانی درباره اختلافات میان اصولگرایان بر سر ریاست مجلس نهم پرسید که وی به شوخی به این خبرنگار پاسخ داد که برای شما خبرنگاران که بد نشده است! خبرنگار شرق به سرعت پاسخ داد برای ما مسئله گرانی از این مسائل مهمتر است که لاریجانی هم در پاسخ گفت: اگر اینطور است موضوع ریاست مجلس را رها کنید و به همان گرانی بپردازید.

* خبرنگار روزنامه شرق در پایان پرسید آیا توصیه ای ارشادی به نمایندگان مجلس نهم شده است که رئیس مجلس علی باشد یا غلامعلی، که لاریجانی با سکوت خود این سئوال را بی پاسخ گذاشت.

* لاریجانی در بخش دیگری از این نشست اشاره جالبی به گروه های داخلی مجلس کرد و گفت پارلمان نه حزب است و نه دبستان که افراد در آن روپوش متحدالشکل بپوشند بنابراین انتظار رفتار واحد داشتن از همه مجلس انتظاری بیجا است.

* لاریجانی در بخش دیگری از این نشست در خصوص بحث ریاست مجلس گفت: من هیچ وقت علاقه ای به تصاحب مسئولیت نداشته ام و همه مسئولیت هایم در این 30 ساله به توصیه رهبری بوده است. لاریجانی به همه مسئولیت های خود از ابتدای انقلاب اشاره کرد و همه آنها را ناشی از توصیه رهبری دانست و البته بحث ریاست بر مجلس را از این موضوع مستثنی کرد و گفت که ریاست مجلس موضوع داخلی نمایندگان است و خود آنها در این مورد تصمیم گیری می کنند. اگر رئیس مجلس نهم هم نشدم ثلمه ای به عالم اسلام وارد نمی شود.

* طبق اعلام مجری این برنامه، دو خبرگزاری اصلی کشور یعنی خبرگزاری های مهر و فارس نفرات آخری بودند که می توانستند سئوالات خود را از رئیس مجلس مطرح کنند که از قضا در هنگام طرح سئوال خبرنگاران این رسانه ها پخش زنده نشست خبری رئیس مجلس با قطع ناگهانی مواجه شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.